Behandling

Først vil jeg gerne understrege at en behandling i min klinik indebærer langt mere end blot nåle behandling, altså akupunktur.

Der er sat tre kvarter af til behandling som kan være en blanding af manuel behandling, lysterapi og akupunktur, alt efter hvad jeg finder mest relevant, og bedst, for behandlingen. Derefter ligger man i små tre kvarter med nåle, så en behandling tager således sammenlagt ca halvanden time. Ved den første behandling sættes der normalt en dobbelt tid af, så den kan tage op til et par timer.

Hvilke tilstande kan man behandle? Alle former for smerter

Det kunne eksempelvis være:

Smerter i nakken, piskesmæld, skulder smerter, frossen skulder, tennis albue, rygsmerter, discus prolaps,  lændesmerter, iskias, smerter i benene, knæ smerter, hofte smerter, fodsmerter, hælspore, carpaltunnel syndrom, smerter i fingrene, føleforstyrelser i arme og ben  (Traume, slidgigt i alle led,  mm)

Hovedpine, migrene, svimmelhed, forhøjet blodtryk

Fertilitets problemer, menstruations smerter og ubalancer, klimakterie (hedeture), knogleskørhed/osteoporose,

Allergier, eksem, fordøjelsesproblemer, intollerance, mave/tarm lidelser, spiseforstyrelser

Immun sygdomme, kredsløbs problemer, psoriasis, sclerose, fibromyalgi, gigt mm

AMD og andre øjenlidelser

Stress, angst - alle former, depression, ptsd, adhd

Søvnproblemer og apnø,  snorke problematikker, rygestop, vægttab og sukkerafhænighed

Posturologi.

posturologi er læren om kroppens holdning - postur. (stilling)

Har man skævheder i kroppen kan det meget let føre til smerter forskellige steder i kroppen. Hvor man får ondt, afhænger af hvor man er skæv og af hvad som er årsagen. Årsagen er ofte spændinger i øjnene eller kæben, men kan også være en forkert fodstilling. Er øjne eller kæben årsagen, fjerner man spændingerne i disse. Er foden årsagen må man nogen gange behandle med en posturologisk sål.Hvis årsagen til ens smerter stammer fra holdningen, er det nødvendigt at starte med at korrigere til normal stilling for at man kan fjerne smerterne. Det er årsagsbehandling...

Øreakupunktur.

Hele nervesystemet i kroppen har forbindelse til øret og bliver tilgængeligt der. Behandling af alle funktionelle lidelser, smerter, og afhænighed, kan derfor behandles effektivt på ørets reflekszoner.

TCM Akupunktur. (Traditionel Chinese Medicin)

Der stilles ved første behandling en diagnose som tager udgangspunkt i udspørgen om mulige symptomer, tunge og pulsdiagnose, for at jeg kan danne mig et indtryk af hvilke ubalancer der måtte være tilstede. Herved opnår man de bedste forudsætninger for at tilrette behandlingen således at man får behandlet årsagen til problemets/ubalancens opståen.

Myoreflexterapi.

En nyere behandlingsform i Danmark, som er fantastisk til at afhjælpe smerter i muskler og led, samt til at rette op på forkerte bevægelses mønstre som er opstået ud fra kroppens måde at kompensere på (når bevægelses funktion overtages af andre muskler end dem der skulle udføre funktionen) når noget gør ondt eller efter et traume. Det kan løse op på fastlåste muskler og spændinger i kroppen, som ofte er skyld i svære smerter. Et eksempel kunne være efter piskesmæld, hvor nakken efterlades fastlåst,stiv og smertefuld...ofte efterfulgt af hovedpine. Fastlåst fordi hjernen forsøger at beskytte nakken mod et nyt traume... som heldigvis ofte ikke kommer.  Det fastlåste mønster går ikke væk af sig selv, men kan afhjælpes via behandling med myoreflexterapi, som er tryk på specifikke steder på nøje udvalgte muskler.

Når disse terapier kombineres, opnås rigtig gode resultater med langt de fleste lidelser.